fredag den 24. juli 2009

Kauni.

Er elsket af rigtig mange,men ikke mig.
Der krasssssser så frygteligt på min sarte krop.
Farverne er skønne ingen tvivl om det.


Hvorfor er det så jeg strikker af kaunigarn ??
Fordi jeg ikke kunne lade det ligge,
det var farverne der fristede så frygteligt.

Sjalet der også er strikket af rigtigt mange,
måtte afprøves.


Revontuli sjalet eller stjerne sjalet.
Kært barn mange navne.
Det er en gratis opskrift.


på Dansk :






Derfor strikker jeg det som en gave til svigermor.
Hun er vist ikke så sippet som mig.


Farven hedder: lu-ex.
Tror jeg nok.
Det der er gult på billedet er i virkelighedden mere grøn.
Købt hos LUND+LUND.

10 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Har du prøvet at filte det på 30 gr.? Så bliver det dejlig blødt...

Angelikas quilts and knits sagde ...

Det bliver sikkert smukt. Moenstret ligger ogsaa i min stak af kommende projekter. Jeg elsker Kauni, naermest fordi det kradser lidt. Noget jeg slet ikke kan taale er Alpaca - de lange fibre stikker, selvom de er bloede ;-)

Gitte sagde ...

Synes også garnet "kommer" i nogle helt fantastiske farver og farvespil. Har det dog lige som dig med at det kradser......

Helle : sagde ...

Det er en rigtig flot farve, spændende at se det farveskift. Jeg er ret vild med det mønster syntes at det er så hyggeligt at strikke :-) held og lykke med det, håber at din svigermor bliver glad for det.

Kludemutter sagde ...

Det er næsten færdigt ,)
Farverne er super.

Yt, som sidder i Paris ;)

Jette sagde ...

Jeps, det er nemlig farverne der gør det garn så lækkert, og sjalet er så dejligt et tv-strikketøj.

Samtal från min trädgård sagde ...

Jeg elsker Kauni, ved ikke om jeg elsker det på endnu, men jeg kan godt lide garnet og nuancerne

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det hører til i den kradse og rustikke ende, men et sjal bæres vel ofte over noget andet tøj - så er det lige til at klare :-) Smuk farvekombination :-)

Taxastrikkeren sagde ...

Suk! - jeg er også vild med farverne,MEN, du har ret: det kradser og ikke nok med det, jeg har nærmest fået hø nok til en hest da jeg strikkede tørklæder af det. Nu leder jeg så med lys og kygte efter et garn der er hø-frit og blødt og kradsefrit - det er jo hele tre ting så det går jo ikke ;-)

Taxastrikkeren sagde ...

UPS - kygte = lygte - undskyld