fredag den 30. december 2011

Dorthe´s cardigan.

Jeg har strikket en cardigan,
den er super i farverne.
Størrelsen er også god,
det er en af de gode ting ved at strikke
oppefra og ned ;)
Jeg kalder den Dorthe´s cardigan fordi det er en af pigerne
fra strikcafen der oprindeligt har lavet den.
Spurgte om jeg måtte abe efter
det måtte jeg gerne.
Jeg har ændret lidt på opskriften,
Ja, der var endeligt ikke nogen ;))
med hensyn til masketal og belægning.





Den første jeg lavede strikkede jeg af garnrester,
som kontrast farve og en geilsk uld som bundfarve.

Denne gang har jeg valgt helt nye garner ;)

Bundfarven er fra Duo,
kontrastfarven er
NORO silk garden sock yarn.
På pinde 3mm.

Jeg har prøvet at strikke en opskrift sammen,
den skal lige igennem kyndige hænder først.
Du ved jeg staver jo ikke som man skal, og kan sagten finde
på at vende rundt på sætningerne.

Der er bare det at opskriften er lavet til mig,
alså kun i en str. jeg tør ikke begive mig ud i
det med at graduere i den.
Endeligt er den jo ikke svær at lave større,
når man strikke oppefra.

Nå, dette bliver vist året´s sidste indlæg på bloggen.

Kan i have et godt nytår derude !!!!!

Vi ses i 2012 ;))

42 kommentarer:

Laila-H sagde ...

Du laver så mange fine ting, både strik og syning. Den cardigan kunne jeg sagtens finde på at efterabe også. Rigtig godt nytår til dig og dine

Gitte sagde ...

Flot, lækker cardigan.

Også godt nytår til dig.

Rosenvang sagde ...

En rigtig flot cardigan. Du må også have et rigtig godt nytår.

Kirsten Amstrup sagde ...

Den er knagme lækker, den cardigan. Og det er virkelig skønne farver,du har fået sat sammen.
Det er dejligt, hvis du laver en opskrift (skidt med stavningen). Også godt nytår til dig her fra mig.

Liselotte sagde ...

endnu en lækker trøje - glæder mig til opskriften - tilbyder gerne stavekontrol ;o)

Fríða sagde ...

åh, hvor er den lækker, og den förste for den del også. jeg elsker når der er lidt farve og spræl på. så jeg kunne da godt finde på at abe dig den efter.
godt nytår til dig og dine, jeg glæder mig til fortsat at fölge med her hos dig.
kh.fra Island
Frida

Lis sagde ...

Hvor er den bare smuk. Flotte farver og skønt design fra dig. Bliver imponeret hver eneste gang du har begået et stykke strik.

Også et godt og lykkebringende nytår til dig.

kh. Lis

DiSign-Keramik sagde ...

Endnu en smuk trøje fra dine pinde.
Du er kangme dygtig.
Godt nytår.
Kh. Dianna

Helen sagde ...

Rigtig fin, fine farver. Er det mon selvstribende garn?
Godt nytår.

Helle sagde ...

Superflot --Har meget garn liggene så stavefejl eller ej --jeg er med ;-)

Helle sagde ...

Upps Og Godt Nytår

Kludemutter sagde ...

Tak skal i have ')
Den kommer når den har været igennem kyndige hænder,
Så en gang efter nytår.

godt nytår knus yt

Fynpige sagde ...

Super flot !
Rigtig Godt Nytår derhjemme i Jylland !! Knus

mona sagde ...

Den er blevet rigtig god. Jeg synes, at Norogarnerne kommer meget mere til deres ret, når de, som her, bliver kombineret med ensfarvet.
Jeg glæder mig til opskriften.
Godt Nytår til dig også, og tak for hyggelige kommentarer i det gamle år.

Hygge-Strik sagde ...

Meget flot trøje du har strikket, den kan du godt være stolt af. Sig endelig til, når opskriften kommer på skrift. Jeg vil glæde mig.

Citronmoster sagde ...

Hvor er den flot...
Ønsker dig og dine et dejligt nytår :)

Charlotte sagde ...

Flot cardigan med lækre farver. Glæder mig til opskriften.
Også godt nytår til dig:-)

Joan B. sagde ...

Super flotte farver og rigtig god model - meget anvendelig. Også Godt Nytår til dig

Ulla sagde ...

Superflot - X fingre det er min størrelse :-)

Ulla sagde ...

Superflot - X fingre det er min størrelse :-)

Ulla sagde ...

Superflot - X fingre det er min størrelse :-)

amstrik sagde ...

hej
den er rigtig sød og ennu en god måde at bruge ens rester på.

Anonym sagde ...

Hvor er den flot. også et godt nytår til dig
Mvh Maibritt

mordorte sagde ...

Flot cardigan du har fået strikket. Lækker farver. Du strikker rigtig mange flotte ting

Berit sagde ...

Den er rigtig, rigtig lækker. Farverne ser rigtig bløde og afstemte ud.

Godt nytår!

KirstenK sagde ...

Hvor er den flot...jeg har engang forsøgt mig med en lignende cardigan...den blev ikke helt som jeg ønskede, måske skulle jeg bare prøve igen...også godt nytår til dig!

Anonym sagde ...

Hvor er den bare fin:-) Jeg glædermig som mange andre til opskriften og melder mig gerne til at læse og teststrikket, hvis du mangler....

Marianne sagde ...

Smuk smuk cardigan - helt bestemt værd at efterabe :) og hvis der så også er et møster - jamen så er det jo en ren winwin.

Også rigtig godt nytår til dig og dine - glæder mig til at følge dig i 2012 også .

Kh Marianne

Githa sagde ...

Skynder mig lige at ønske dig godt nytår også - det kan da kun gå for langsomt med at komme ind i det nye år, så vi kan få lov, at "efterabe" med hjælp af din opskrift :-)

Den er super lækker

Hanne sagde ...

Wauv hvor er den lækker din cardigan.
Også et rigtigt godt nytår til dig og dine.
kh hanne

Uldbegavet sagde ...

Meget fin cardigan og et godt resteprojekt, den kunne jeg godt finde på at lave.
Også rigtig godt nytår til dig.

Karin sagde ...

Godt nytår Yt, og håber vi snart ses igen :-)
Spændende med den opskrift. Jeg er i gang med at lave opskrift til en cardigan også, men er ikke kommet længere end til at bestemme mig for garn. Min skal ikke være med raglan, ellers kunne jeg godt bruge din opskrift :-)

Irene sagde ...

Skøn cardigan! Rigtig godt nytår!

fru westerskov sagde ...

Super flot strik. Godt nytår.

Tina sagde ...

Hvor er den skøn, godt jeg plejer at kunne passe samme størrelse... Glæder mig allerede til at komme i gang. Godt nytår til jer alle herinde..

Tina sagde ...

Hvor er den skøn, godt jeg plejer at kunne passe samme størrelse... Glæder mig allerede til at komme i gang. Godt nytår til jer alle herinde..

Fru Olsen sagde ...

Flotte, flotte farver i trøjen her.

Ønsker dig et rigtig godt nytår. Det har været en fornøjelse, at følge din spændende blog i 2011 - glæder mig til mere i 2012.

Madame sagde ...

Hvor er den flot - skønne farver og facon.
Glædeligt nytår til dig, Yt!

Anja sagde ...

Wauw.. YT
Den er bare for fed den jakke.
Den opskrift vil jeg da gerne købe en købe en kopi af

Helle Mikkelsen sagde ...

Hvor er den bare skøn, du er en knag til det med farver ;o) jeg glæder mig til at følge dig på bloggen i 2012 og se hvad du finder på.

Rigtig godt Nytår

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den er s...flot - som alt andet, du laver. Selvfølgelig kan du lave en opskrift ;o)

Godt nytår

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Super lækker trøje og en god måde at bruge rester på :)