tirsdag den 9. september 2014

Lidt frem og så tilbage

Endeligt havde jeg strikke det ene ærme.
Meeen selv med mormor arme, kunne de slet ikke fyldes ud.
Så nu er det en ommer.
Fejlen tager jeg helt selv æren for ;)


Miss Bezzy er en halv gammel sag, ikke brugt meget.
Nu har det øverste stykke måtte lade livet for de nye kuppelærmer.
Heldigvis havde jeg mere garn på lager,
 det slog mig da først da kjolen var delt. 


Plain måtte på pindene ret hurtigt da jeg så den.
Ville så gerne have en sort cardigan.
Så jeg bruger Geilsk Tweed til den,
satser på det passer ;)
Fra bogen Let´s tweed.



På fredag kommer endnu 2 lækre strikke bøger,
nej 3 da.
De 2 er til baby/børn så de kan få lov at vente lidt.

I Grønland har jeg set mig lun på endnu en cardigan,
måske i grå.
Ja, endeligt har jeg set mig lun på så godt som alle modellerne ;)

God det er efterår og strikke tid ;)

8 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Jeg har også kigget lidt i ADs nye bog: Grønland. Der er bare mange lækkere modeler deri. Jeg synes din Miss Bezzy er rigtig smart, og kunne godt tænke mig at strikke den. Men når jeg gogler den er det en anden model der kommer frem?

Dorthe sagde ...

Nå jeg fandt ud af at den hed noget andet 😀 Men troede lige jeg kunne få brugt noget af lageret, men det går jo ikke med hendes modeler.

Else Marie sagde ...

Hej, jeg er vild med velfærdsmodelen, er meget i tvivl om str., men farven du har valgt er så fin. Strikker du i ren uld?

Kludemutter sagde ...

Jeg strikker i bom/uld det er min favorit ��
Plejer at strikke L, men har pga. Brystviden valgt M.

Else Marie sagde ...

Ok så tror jeg at jeg skal strikke en L:)

Unknown sagde ...

Da jeg for nylig så den Geilske velfærdsmodel, tænkte jeg straks på din stribede ting. De ligner hinanden rigtig meget ;-)...men din var nu ekstra gennemført og smart med alle de små detaljer :-)

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej Yt,
jeg har det ligesom Helle. Er det din Mutters Striber der ligger pü de geilske hylder ?
Jeg glæder mig til at se Miss Bezzy med de nye ærmer. Dem i den oprindelige udgave bryder jeg mig slet ikke om ;-)

strikkeglade hilsner
Angelika

Kludemutter sagde ...

Else Marie du kan jo prøve den undervejs. ;))
Knus Yt.

Den eneste forskeld der er på de 2 kjoler er vist min havde 2 lommer ;)
Men derimod får du en rigtig opskrift hos Geilsk.
Og i flere str.