søndag den 18. oktober 2009

Volden i Fredericia.

Er et meget smukt og historist sted at gå en tur på.
Man kan gå mange veje rundt på den.
I dag brød vi vanen og gik en helt anden tur på volden
end vi plejer. Det blev en spænden tur, med nye ting vi ikke har set før.
Nede ved den gamle brandstation er der faktisk en mindelund for faldne
DSB medarbejdere. Et smukt sted med fine sten og mindeord, der kan give
både stof til eftertanke og gåsehud.








Vi parkerede bilen ved den jødiske kirkegård.






De flotte gamle kanoner på volden.
Rigtig legetøj for raske drenge og piger,
dem har vi leget meget på som børn.



Prinsens port i Fredericia.
Inde i porten kunne min venindes far
få en mønt til at køre hele turen rundt.
Det var sejt ;)







Et smukt træ der spejler sig i volden.

For at komme over på den store by vold gik vi igennem
Fredericia Bymuseum.




En rigtig dejligt tur i det skønne vejr.
Hvis du klikker på billederne bliver de større ;)
Der er flere billeder her,
god fornøjelse.

5 kommentarer:

marianne sagde ...

Meget smukke billedere. Håber at I havde en god tur i det dejlige vejr:)

Fynpige sagde ...

Tak Yt ! Så var jeg lige hjemme igen en tur, alle de steder har jeg løbet rundt som barn ! *SS*

Mette Lykke sagde ...

Tak for den hyggelige guidet tur rundt på volden..
Da jeg læste din overskrift tænkte jeg på vold imellem mennesker. Men det var det heldigvis ikke :-))

Helle sagde ...

Tak for en fabel tutr og skønne billeder

Anonym sagde ...

bape hoodie
bape
curry 8
golden goose sneakers
bape shirt