mandag den 28. juli 2008

På middelhavet.

På krydstogt på skibet MSC Melody er det meste af ferien brugt. Vi er blevet vartet op i hovede og røv, ikke rørt en finger. Set en helt masse spændene stedder og byer. Lars fandt i en gratis avis en lille reklame om krydstogtet og troede det var løgn da han så prisen, for dyrt har det ikke været for de 7 dage ombord.

Vi steg på i Barcelona, derefter sejlede vi videre mod Ibiza, der ankom vi til om natten. Vi gik en tur op i byen, de unge mennesker valgte vist at feste. Det er også der billede af skibet er taget.

Vi sejlede videre mod Tunis, Messina, Napoli, Livorno, Monte Carlo for igen at komme til Barcelona. Vi havde valgt for at få det hele til at gå op i en enhed at bo i Girona i 2 dage inden sejlturen. Vi havde selv booket flyet fra Lübeck. Girona er en meget flot by, i rivende udvikling og flot samspil mellem nyt og gammel byggeri, helt sikkert en by vi gerne vil besøge igen.
På dette hotel boede vi, i en lejlighed.
I denne gade, som ligger helt op i den gamle bydel, gemt godt og vel afvejen.
Det tog os nogen tid at finde det, midt om natten.

Vi gik en tur på den gamle mur om eftermiddagen, mens vores teenager børn tog sig en slapper. Vi må have fortalt så begejstret om det vi havde set, for om aftenen efter vi havde spist ville de også op og gå på muren. Der lå et nyt universitet som på smukkeste vis er bygget sammen med nogle gamle klosterbygninger, for enden af muren lå bl. a. en meget smuk cathedral, med de flotteste mosaik vinduer.

Billede her er fra vores aften vandring på muren.

Der er blevet taget mange billeder og der kommer nok flere her på bloggen hen ad vejen.