mandag den 3. september 2007

Dejlig tur.

Vi havde en dejlig tur til Ebeltoft og molsbjerge. En lang men dejlig dag, bedstefar var godt brugt. Han havde taget toget til jylland, da han bil var gået i stykker. Det er vist 2. gang i de 15 år vi har boet her, han kommer selv. Han har vist aldrig tilgivet mig helt at jeg tog han søn med til Fredericia. Nå, han er en ejen herre, der har boet det meste af sit voksne liv alene, først med 2 børn og derefter selv. På bunden er han nu en elskelig herre, men med ejne meninger som IKKE kan rokkes på. Vi nød ture, og blev meget overrasket over de ting og steder han kunne huske undervejs. Se herhenne der kommer der et hus der ser sådan ud, og ganske vist dukkede huset op, det er altså nok30 år han var der på ferie med sine børn. Vejret var med os, det begyndte først at regne rigtig meget da vi kørte hjem. Nanna og jeg blev sat af og Lars kørte sin far hjem. Først fik vi dog lige et tår kaffe, og så kom det. Han er en klog mand ham bedstefar.
For hele dagen havde han faktisk gået med en frygtelig viden, der først skulle fortælles når turen var slut, for ikke at ødelægge dage. Han kunne fortælle at et sæt af vores gamle venner fra Langeskov, havde mistet deres 17 årige søn i en ulykke natten til søndag. De var 2 drenge på en knallert på vej til fest de var blevet kørt ned bagfra og dræbt på stedet. Der er jo frygteligt.......
Det blev en kedelig afslutning på en ellers god dag. Jeg tænker på familien og føler mig så magtesløs når sådan noget sker, for det er der da ingen mening i.
Ja, undskyld jeg sidder her og hyler og bander på samme tid, for f..... da også.
Billeder er der ingen af, Nanna er rendt med kamerat inden jeg fik det tømt.
Hun har taget det med hertil, kan du have en god tur og passe på dig selv.

Ingen kommentarer: