mandag den 28. januar 2008

Der skal vælges..

Nanna skal træffe et valg om den linje hun vil gå på i 7 Kl. Velkommen i de voksnes verden min ven. Det lydder rigtigt spændene, 3 linjer er der at vælge imellem.

Den innovative linje : Laves i samarbejde med Lego og SIS International A/S. De skal udvikle, lave forretnings planer, være kreative og en masse andet det lydder rigtig spændene.

Den internationale linje : De skal undevises på Engelsk i matematik,biologo, geografi og fysik/kemi.
På 2 lejrskoler til England og Tyskland. Undervisnings formen ligner næsten den vi kender. Den ene lærer er Englænder og har kun været her i 1/2 år.

IT-linjen: De får hver deres p.c. De skal lave et blad. Være med til at lave hjemmesidder. Arbejde med billeder. Lave små film.

Hvis der er nogen der vil på sports linjen skal de op på en anden skole.

Tænk at kunne vælge lige den form for undervisning der passer til dig.
De lære det samme, men på 3 forskellige måder. Det er i sidste ende den samme eksamen de skal op til.
De lokaler de skal være i er sprit nye og meget spændene lokaler.
Lærene, ja de brander for det her. Nye friske lærer..........

Nanna har vist valgt den internationale linje. Jeg ved godt hvad jeg havde valgt, den innovative linje. Tænk hvis bare Andreas for 2 år siden havde kunne vælge.
Sikke et tilbud, engang finder de nok ud af hvor heldige de er. Så unger nyd det.
Lærene gjorde meget ud af at fortælle dem at de skal vælge efter deres eget hoved, og ikke bare vælge en linje fordi veninden skal gå der. For som de sagde, efter sommerferien er det ikke sikkert det er veninden mere. Og i frikvarterne er de i samme lokalet og de arbejder på tværs af klasserne.

Alt det her spændene noget var vi til møde om i aftes. Måske det har været for meget for Nansen, hun ligger nemlig i sin seng med ondt i halsen idag.
Jeg beklager Nanna, men du kommer altså til at klare dig selv noget af dagen, for jeg skal på kaffe besøg i Kolding.

Strikker, jo det gør jeg da. Det er bare ikke særligt op hissende mit strikketøj. Er ved at bruge nogle af mine "rester", så der bliver strikker sutsko. Måske jeg fortjener noget nyt til weekenden.

Kan i have en god dag derude !!!!!!!

3 kommentarer:

Tina sagde ...

Nøøøøj hvor er det da et fedt tilbud at få :):) Gid jeg havde fået det i skolen dengang :)

Min Nanna havde helt sikkert også valgt den internationale. Og jeg HELT sikkert den innovative! Lego har jeg allerede arbejdet på og jeg elskede det!

Anonym sagde ...

Det lyder som en rigtig spændende skole...Min Ditte skal "kun" vælge mellem tysk og fransk...er spændt på hvad hun vælger...god strikkeri aften/dag

Unknown sagde ...

Hold da op nogle valgmuligheder!
Det må være svært for de unge mennesker at vælge.
Det lyder spændende.