torsdag den 19. april 2012

Knapper må der til.


Knapnok i Geilsk tweed.
Den har været taskestrik og længe undervejs,
da den ikke er særligt ophidsende at strikke,
og fordi der er strikke meget ret strik her på kanalen i den sidste tid.



Hele 14 knapper er der i min udgave,
de er prikken over iét.


Garnet er dejligt og den vil helt sikkert blive brugt flittigt.
Det gør alle mine Geilske modeller nu.

Jeg har hæklet rundt i halsen på den,
strikket det lille mønster i nakken, rundt forneden
og på ærmerne.

Opskrift og garn er fra Garniture i Middelfart.
Designet er Geilsk.
Garnet er uld med nister, det findes i de skønneset farver.
Knapperne er fra knapglasset og lidt fra Garniture.
Den er strikket af lille mig.
Knapperne har jeg også helt selv syet i ;))

God aften !!


31 kommentarer:

Rikke sagde ...

Hvor er den skøn! Alt ved den! Mønster, garn, farve og alle de dejlige knapper :-)

mordorte sagde ...

Rigtig sjov ide, med de forskellige (retro) knapper. Det er med til at give trøjen lidt spræl.

Margith sagde ...

Trøjen er noget så fin og knapperne gør lige det sidste.

Lydert sagde ...

Hvor ser det bare bragende godt ud med alle de forskellige knapper, lækker trøje

Marianne sagde ...

jeg vild med model og knapper ... ja da også garnet er ganske flot :O)
knus♥

amstrik sagde ...

hej
den er rigtig flot og knapperne er det helt rigtig prik over iet til den trøje... fed ide.

fru westerskov sagde ...

Nu har du lavet endnu en skøn trøje og jeg er enig med dig i at hende Bente hun nok kan designe ganske brugbare ting. Den er helt enkel og knapperne giver den et fantastisk pift.

Bedstemors Kram sagde ...

Rigtig flot model, kan også rigtig godt lide farven.
Knus Jo

Mette G. sagde ...

Den er lækker! Og knapperne er skønne.

Irene sagde ...

Flot trøje. Sikke en go´ ide med knapperne - den ide låner jeg ;o)

Balles Bazaar sagde ...

Hvor er den bare skøn. Meget smukke knapper. De pepper en i forvejen dejlig trøje endnu mere op.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Hvor er den skøn !!

Risengaard sagde ...

Hvor er du bare dygtig, at du selv har syet knapperne i...kom til at trække på smilebåndet, af den kommentar..
Trøjen ser lækker ud, og sjov med de forskellige knapper...
Inger

Kludemutter sagde ...

Takker '))
ja,detersjovt med alle de knapper,
Deraf navnet på modellen.

Yt

Trillemus sagde ...

Den er fantastisk flot. Jeg er vild med alle knapperne, virkelig en god ide.

Kh Mette

Uldbegavet sagde ...

Skøn trøje, sådan en vi alle sammen lige mangler og knapperne er bare perfekte til.

RikkeBo sagde ...

Kære Yt
Tak for kig.. Super flot, enkel og interessant..:o)
Den må jeg strikke..:o)
God Nat / RikkeBo

Citronmoster sagde ...

Hvor ser den dejlig ud - lige sådan en man kan flytte ind i :)

Marianne sagde ...

Skøn trøje og skønne knapper :)

MariNne

Fru Olsen sagde ...

:-) Dyyygtig :-)

Jeg er bare helt vild med den detalje med knapperne. Og garnet... hmmm... måske skulle jeg lige undersøge det. Har set flere tweedgarner på det sidste - kunne godt tænke mig at prøve.
Da jeg var barn og ung strikkede min mor for Jette Holmen Strik - altså på maskine - og hun brugte meget sådan noget tweed noget eller hvad man skal kalde det. Det var henholdvist tykt og tyndt i tråden og når det var strikket dannede det ophøjede og flade områder - en slags "skjoldmønster".
Jeg havde alskens kjoler og bluser i det garn. Måske hed det Flamé, men det var altså ensfarvet.
Siger det dig noget?

Camilla sagde ...

Den er lige i øjet!! Den fine sarte farve i det fantastiske tweed garn, og alle de forskellige knapper virkelig prikken over i´et!!! Det fungerer helt vildt godt!!

Kludemutter sagde ...

I må igang med en ;)

Ja, Dorit det garn kender jeg godt.
DEt er flamegarn du tænker på, det er faktisk også ved at blive et hit igen ;))
Vi har fået noget i butikken.
Det er fra Geilsk er også lidt ujævn, og med nister.

Yt

Quiltepigen sagde ...

Åhh den er rigtig flot.fin farve og sød ide med knapper.

Ulla sagde ...

Flot, flot, flot....

Synes det er sjove navne Bente Geil giver sine modeller:)

Emmy sagde ...

Hvor er det en fin trøje, god ide med de mange forskellige farvede knapper. Det er lige prikken over I'et. Farven på trøjen er rigtig god:-)

Hygge-Strik sagde ...

Må jeg bruge din ide med knapperne? for den er så sjov :-) måske skulle jeg se at få min udgave færdig, har garn + opskrift liggende.....men gik i stå som dig, fordi den er lidt kedelig at strikke.

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er den bare skøn med de farvede knapper ;-) kan godt forstå at den bliver flittig brugt.
Majbritt

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er den bare skøn med de farvede knapper ;-) kan godt forstå at den bliver flittig brugt.
Majbritt

KirstenK sagde ...

Hvor ser det helt vildt godt ud med alle de forskellige knapper i...det giver lige den stilrene cardigan lidt spræl uden at det er alt for meget! Go'lørdag til dig!

Tulle Momsemor sagde ...

Den er blevet rigtig lækker og knapper giver den lige tilpas med spræl :)

Anonym sagde ...

Nydelig, hvor kan jeg finne oppskriften til jakken 😊