søndag den 27. september 2009

Fanø

Dagen i går tilbragte jeg i godt selvskab
med en flok strikke glad kinder på Fanø.
Turen til Fanø gik glat,
vi kørte lige ombord på Færgen og ankom 1 time før end
vi havde beregnet, ikke så dårligt.
Vi satte kurs mod Sønderho, sammen med en hel stribe af biler.
Vi parkerede hos Uldstuen, og i bilen ved siden af os
steg Connie og Sus + 2 mere som jeg desværre
ikke husker navnet på ud af bilen.
Så vi gik sammen ned mod forsamlingshuset,
en omvej måtte vi dog inden vi fandt det.
Dem skulle vi have et par stykker af de omveje.
Desværre var der en dårlig skiltning af hvor
de forskellige ting var,
så vi priste os lykkelige for vi havde taget bilen med over.
Bussen så vi nemlig ikke meget til.
,Strikke damer på afveje ;)



Inde i forsamlingshuset var der fyldt med garn,
og damer og enkle mænd.
Hos Tante Grøn fra Odense købte jeg garn,
og opskrift til dette tørklæde.
Jeg købte dog ikke lige dette garn.


Vesten her havde jeg jo set hos Hverken fugl eller fisk
inden vi drog af sted.
Den opskrift måtte jeg bare eje.
Det var svært at få et ordenlig billede da den
blev flittigt studeret hele tiden.

I kunstladen havde de alle Annette Danielsen modeller fra bogen
Det er ganske vist udstillet.
De er bare super fine og desværre kun til børn,
kunne nu godt se nogle af dem i voksen.
Bogen står på hylden, tænk nu hvis man ikke kan få
den når jeg engang skal have børnebørn.
Hvis jeg skal have nogle ;)



Er de ikke bare fine.
Det er bare lige et par stykker fra bogen.


Efter lidt søgen fandt vi frem til denne skønne butik.
Trods mine mange besøg på Fanø havde jeg aldrig set butikken før.
En rigtig hyggelig butik, med mange sjove ting og skønne billeder.




Inden bag ved havde de holdt workshop.
Hvem stod lige der midt i det hele, det gjorde Anne.
Dejlig lige at få hilst på.
Måske jeg snart ser Anne i Sorø til julestue ;)



Lidt vente tid på vejen hjem fik vi,
kun 50 min så det gik hurtigt.
Så jeg fik lige et par billeder af Fanø og et skib.
En rigtig dejlig dag var slut, bestemt turen værd.
Der kom ikke meget med hjem af garn, men en masse skønne indtryk.
Mødet med en masse dejlige damer, som man kan leve længe på.
Hjem kom drømme om en jakke også.
Tror jeg engang bliver nød til at lave den.
Måske den skal på ønskelisten til min føsdag.
Det er denne folklore jakke.
Hvis jeg kan vente så længe.

9 kommentarer:

Tine sagde ...

Det lyder godt nok som en dejlig dag.
Spændende ting du fik set.

Vi snakkede også om, igår til strikeklub, at vi vil afsted næste gang.

Strikkeheksen sagde ...

Uha ja, den jakke er fantastisk :-)
Det ser ud som en rigtig dejlig dag med masser af inspiration :-)

Gitte sagde ...

Lyder som en rigtig dejlig dag med masser af ny inspiration og ideéer. Som Tine skriver så tænker vi også på at deltage næste gang - vi kompenserede med et møde i strikkeklubben i går ;-)

Lene sagde ...

Du har ret. Skiltningen var rigtig dårlig. Desværre var jeg taget med tog og færge og endte med at måtte leje en cykel, men jeg nåede aldrig Sønderho, hvor der åbenbart var bedst at handle. Til gengæld var jeg også heldig at møde Sus og Connie.

Kludemutter sagde ...

Jeg ville helle ikke afvise jeg kunne finde på at tage afsted en hel weekend ;)

Ærgelig, Lene.
Havde vi bare mødt dig kunne vi have fulgtes.
Vi samlede også 2 meget trætte piger op på vej til færgen, de var lykkelige for et lift.

Yt

Fynpige sagde ...

Hejsa Yt. Tusind tak for alle de flotte fotos fra Fanø. Vi andre der ikke kunne komme med, har ventet spændt på at se alt det dejlige strik ! Kan ikke vente til Messe i Fredericia !! *GG*

Anonym sagde ...

Hej Yt....godt at få hilst på dig igen...skriver dig lige en mail omkring julestuerne...vi må helt sikkert finde på noget...vi vinkede da vi passerede Fredericia4:-)

Lykke sagde ...

Tak for lidt stemnings-billeder til dem af os der har Fanø til gode :-)

Sylvia sagde ...

Heisann
Jeg var også på FANØ. jeg kom helt fra Norge, og bodde faktisk sammen med Anne og 3 andre damer til!
jeg var på kurs hos Anette danielsen, og jeg sier som deg, det er synd det ikke er voksne modeller. Jeg lærte beregning, men jeg er ikke god til de danske tall (firs, fjers og fems....) så det spørs om jeg noengang klarer å beregne en voksen modell i Vendestrikk!
Jeg har også skrevet om Fanø i min blogg. Du er hjertelig velkommen!