fredag den 13. august 2010

Sækken.

Jeg har intet mønster til sækken ;(

Jeg tog en opvaskebalje, tegnede den af,
og den er grundlaget for størrelsen.
Klippede 2 runde stykker stof til bund efter baljen.
Målte rund om baljen, lagde sømrum til,
 og klippede et langt stykke til selve posen,
efter målene fra baljen.
Ca. 1,5 meter langt stykke,
 færdig højde er så ca. 75 cm.
Sækken er dobbelt, og det er bunden også.
Syede det lange stykke sammen langs siden,
bukkede det sammen så sømmen ligger gemt.
og syede bunden i.
Lavede en løbegang 4 cm fra øverste kant,
valgt et andet stykke stof til den.
Målte ud til en lang hank,
klippede så den er syet dobbelt,
 skulle jo gerne kunne holde til alt vasketøjet.

Stoffet er fra Ikea.

Håber ikke det er helt volapyk.

God fornøjelse.

4 kommentarer:

Trillemor sagde ...

Min kommentar ar ganske vist ikke vedr. indægget, men jeg er bare helt vild med den måde du har lagt de små billeder på i siden af din blog. Hvordan laver du de små rammer med skygger o.lign. så de vender skråt. Er det er specielt fotoprogram du har?

Strikkeheksen sagde ...

Genialt tænkt - at der kan komme en smart vadsæk ud af en vaskebalje ;-)

Du fremtryller simpelthen den ene skønne ting efter den anden, det er slet ikke til at følge med. Smukke, skønne, brugbare ting - hun bliver godt udstyret, din datter :-)

Kludemutter sagde ...

Rammerne er nogle jeg køber som bruges til digi- scrap.
Søg under digital scrapbooking.
Du kan helet sikkert også finde nogle du kan hente gratis.
Derefter leger jeg med dem i cs3 eller hvis du har et andet billedebehandlings program.

Tak for de søde ord, Lene.
ja, hun kommer vist ikke til at mangle noget ;)
og jeg har fået gang i symaskinen igen.

Yt

Lea sagde ...

Du er en hel skattekiste:-))