onsdag den 30. marts 2011

Se lige hvad jeg fik ;))

En rigtig sommer buket ;)
Lisbeth kunne lige se at jeg trængte til en buket ;)
Er det ikke dejligt at have sådan en chef ;)






Vi fik da ryddet lidt op i går på job.
De fleste ting er ved at finde på plads igen.

En anden ting der også skulle falde på plads i går,
var af lidt mere vigtig for mig ,)

Undskyld chef ;))

Nanna er nemlig ikke glad ved at gå på efterskole mere,
hun kan ikke sætte ord på hvorfor, ikke andet end hun savner det her hjemme.

Så nu ville hun endeligt gerne hjem,
ikke skide smart 3 uger for eksamen starter ;(

Hun kæmper virkeligt med at skulle af sted om søndagen.
Det gør ondt at se på.
Så i mandags sagde hun stop hun ville ikke mere.
Et møde med skolen blev hurtig lavet og i går kørte vi den
lange vej til Kertemind,
 i håbet om vi kunne finde en løsning så hun gør skolen færdig.

Heldigvis er det en garvet lærer hun har som kontakt person,
og en som holder af Nanna.
Skolelederen er lige så garvet og kender sine lus på deres trav.

De fik stille og roligt fortalt Nanna at de syntes det ville være
SÅ ærgeligt at stoppe nu, alt det hun ville gå glip af det sidste stykke tid.
En storebror der komme på weekend, gala festen,skoleturen til Bornholm på cykle.
Alle de ting hun jo i bund og grund har glædet sig til.

Om livet ind imellem har sine op og ned ture,
og der ville komme flere af de ture.
Om hvor sejt det ville føles at komme ud på den anden siden,
og kunne sige jeg gjorde det S..

At hun ikke er den første de hjælper helt igennem et skoleophold,
hun er ikke den eneste der har haft det hårdt.

Så enden på hele historien er blevet at Nanna bliver,
hun kan holde nogle forlænget weekender.
Holde fri de 3 dage før påske, så glipper hun godt nok galafesten,
så jeg tror hun bliver de 3 dage.
Blive hjemme fra skoleturen til Bornholm.
Samtidig skal hun heller ikke blive for meget hjemme,
 for så kan de nye venner på skole ikke finde ud af det,
og hun vil ryge ud af fællesskabet.
Hun må tage hjem på læse ferie,
men som rektor så rigtigt sagde, er at hun vil opleve
et helt andet skoleliv når de går ind i eksamenstiden.
De havde før oplevet at når de lavede disse aftaler med elever der
ville hjem vendte det og de blev igen glade ved at gå på efterskole.

Nanna blev spurgt om hun ville med hjem på en tænker over de
foreslag de/vi var kommet med.
Nææ, det ville hun ikke.
Hendes klasse havde jo arrangeret kulturaften,
 og det ville hun gerne være  med til.

I stedet kørte vi til Kerteminde og spiste fik talte tingene igennem.
Det var vist en mere glad og lettet Nanna vi satte af igen.

Ikke mindst 2 lettede forældre der kørte hjem igen.

Så der blev faktisk sat en hel del på plads i går ;))



14 kommentarer:

Kindarella sagde ...

Jeg er en hyløre og nu tuder jeg over din fortælling med Nanna og de fantastikse mennesker der er omkring hende. Når hun kommer ud på den anden side af skolelivet er jeg meget meget sikker på at takker disse mennersker for at se hende og være der for hende. Og tja så er jeg egenlig heller ikke tivil om at hun bliver der til det slutter, man skulle jo nødigt gå glip af noget....
Hilsen mig der skal til 20 års dag på efterskolen om 14 dage.

mona sagde ...

Ja, det er svært at vælge, når man gerne vil begge dele. I trygheden hos mor og far og så det spændende sammen med vennerne.
Dejligt for hende, at være omgivet af kompetente voksne. Om to år, skal jeg til 50-års jubilæum på "min" efterskole - det var en uforglemmelig tid for mig.

marianne sagde ...

Rigtig smuk buket. Det gør ondt helt ind i hjertet, når ens barn ikke trives, men det ville være brand ærgeligt hvis hun stoppede nu så godt at I fandt en løsning, men det vigtigeste er jo at ens barn har det godt selvom der er mange forhindringer på livets vej:)

Tine sagde ...

Smuk smuk buket!!

Og hvor er det dejligt at det hele er faldet på plads med Nanna.
Det bløder altid i vores hjerter, når vores børn ikke trives.
Og så er det jo fantastisk at skolen er så stor en hjælp.
Min datter Line havde også meget svært ved at klare den sidste tid på gymnasiet, især eksamnerne.
Her var der også en dygtig skole som kom ind og hjalp, så hun fik sin hue på!

Unknown sagde ...

Gode chefer er guld værd og gode, kompetente og omsorgsfulde voksne omkring vores børn er mere end guld værd. Jeg krydser fingre for Nanna og er sikker på at det kommer til at gå godt med jer og de gode efterskole folk omkring hende,

Kludemutter sagde ...

Jeg tude ikke da jeg skrev det, men det gør jeg nu over jeres ord.
TAK !

Ja, det gør rigtigt ondt når de kære børn ikke har det godt.

Det lydder jo dejligt at i stadigvæk ses efter så mange år.
Håber i får nogle skønne gensyn.

Skolen har været fantastisk til at hjælpe Nanna, dejligt der stadigvæk findes sådan mennesker ;)
Og bloggere ;))

Knus Yt.

Fru Olsen sagde ...

Hvor er Nanna heldig, at hun har kærlige forældre, der drager omsorg og lytter til hendes ønsker, men alligevel støtter hende i og forbereder hende til det, som hun skal møde på livets vej. Hun bliver en stærk pige, er jeg sikker på.

Sonnie sagde ...

Det var godt I fik snakket med skolen, og selvfølgelig Nanna.
Der er ikke noget værre end når man kan se ens børn ikke trives, hvor de er.
Jeg håber lysten vender helt og hun får et godt ophold det sidste stykke tid.

Dorthe sagde ...

Hvor er det skønt at høre at der findes mennesker der tager sig af de unge når de har det svært. Jeg forstår godt din datter, det er en svær tid, svær alder og der er rigtig mange ting at forholde sig til. Men hvor er hun heldig med sådan nogle skønne forældre som lytter til de ord der kommer og ikke bare holder på sit. Og sikken nogle gode lærer der er på den skole. pøj med tøsen, hun skal nok klare sig med dig om mor. Knus

Fruen sagde ...

Hej Yt. Din historie satte mig lige 5 år tilbage i tiden hvor ældste efter at have kæmpet sig igennem folkeskolen (mobning bl.a.) tog på efterskole i 2 år, kun ½ time herfra. Hun var hjemme HVER weeekend,kæmpede sig igennem de 2 år og endte ud med at ha fået flere venner end hun nogensinde havde haft før og blev glad for skolen. Godt at I fik snakket om tingene. Hun skal nok komme igennem, helt klart. Opbakningen er der jo.

Kludemutter sagde ...

Ja, der findes heldigvis voksne der forstå et hjælpe ;)
vi har været så heldige at være i nærheden af sådanne voksne med begge vores børn.

Tak for jeres søde ord de luner meget.

Knus Yt.

fru westerskov sagde ...

Buketten er helt sikkert fortjent :)
Dejligt at i fik en god snak med Nanna og skolen, og der bliver taget hånd om det.

Strikkefuglen sagde ...

Sikke en smuk buket, helt sikker velfortjent. Tårene kom til at trille da jeg læst dit indlæg. Det kan være rigtig svært at være hjemmefra, skole og alting, skønt at i kom frem til en løsning i alle er tilfreds med.
Håber hun får en rigtig god slutning på opholdet.

Karin sagde ...

Bare dejligt det er endt på den gode måde, og at der er nogle kompetente lærere på skolen som kan få en dialog igang med de unge.
Godt at I og Nanna ikke gav op med det samme. De unge mennesker skal altså lære at det ikke er lutter lagkage hele tiden, men at der er op-og nedture som skal klares på stedet og ikke bare ta hjem til mor og far...fordi det er det nemmeste. Godt gået!! ;-)