søndag den 19. februar 2012

Store strikkedag.

Inger og jeg har været til store strikkedag i Århus.
Sikke en dejlig og inspirende dag i godt selvskab.
Vi startede med workshop hos Charlotte Tøndering,
der har Isager i Århus.
Hun viste modellerne fra hendes nye bog.
Må sige at de kommer meget mere til deres rette i virkelighedden,
nu tror jeg faktisk slet ikke jeg kan leve uden bogen,
og nogle modeller derfra ;))




Vi fik en skøn frokost bagefter
 i godt selvskab med Gurli og hendes tur veninder ;))
Gurli havde før en skøn stof forretning i Kolding,
hun kunne ikke tåle støvet mere og måtte lukke.
Nu har hun slået sig på strikkepindene,
det er hyggeligt.


Se !!
Ser det ikke godt ud, uhm det smagte.


Vores anden workshop var med Helga Isager.
Hun fortalte lidt om sig selv og sit strik.
Hun viste også modeller fra sin nye bog,
fine modeller, men til de slanke piger.
Her var vi også i godt selvskab med Bodil
som også kommer fra Fredericia.
Bodil er også med til strikcafe i Fredericia.
Bodil havde sin datter med.





Så var der lige en kop kaffe med hjemmebag,
selvom vi endeligt var mætte af frokosten inu.
Meeennn vi skulle da smage ;))

Annette D. sluttede det hele af med et lysbillede show
 fra hendes 3 nye bøger der er på vej.
Der kommer en booklet med 8 sommermodeller i.
I kan godt begynde at glæde jer ;)
Derefter kommer der en skøn Bog med børnestrik,
den er inspireret af rim og remser.
Hvem der bare var barn ;))
"Min mosters hus" hedder den.
Vi så også billeder af de kommende modeller til
bogen "strik i stor stil" som kommer til september.
Vi høret lidt om hendes kommende projekter,
men gav spejter æret på vi holdte vores mund ;))

Alt i alt en dejlig dag.
Der kom en ny fin bog med hjem,
se mere i næste indlæg ;)
+
De gamle bøger skal tjekkes for modeller
som nogel af de andre deltager havde på.
Det er nu noget andet at de dem i det virkelige liv ;))


17 kommentarer:

Risengaard sagde ...

Tak for en dejlig dag, i hyggelig selskab :-)
Knus Inger

Strikkeheksen sagde ...

Hele 3 nye bøger fra Annette Danielsen - jamen, hvornår skal vi nå det? ;-)

Store Strikkesøndag er sådan et fint arrangement - det ser ud til, at I havde en fantastisk dag :-)

Marianne sagde ...

Hej Yt
billeder fortæller om en fantastisk dag ...
glæder mig til at se hvor meget/mange nye modeller du ikke kan undvære :O)
knus♥

Camilla sagde ...

Sikke en fantastisk dag!!

Anonym sagde ...

jeg kan kun gentage hvad de øvrige har skrevet...du har vist haft en fantastisk dag...fik du en hilsen fra Kirsten ( sy og rens) eller stødte du slet ikke ind i hende?

Kludemutter sagde ...

Det er en af de dage man kan leve længe på ;)
Jeg så Kirsten og Berit, talte også med dem ;))
Tak, Anne.

Yt

Dorthe sagde ...

Hej Jeg er en af dem der var med også. Og kan kun give dig ret i, det var et rigtig godt arrangement.
mvh Dorthe

Trillemus sagde ...

Sikke en spændende søndag du har haft.

Kh Mette

Louise sagde ...

Kæreste Yt. Jeg nåede slet ikke at finde dig, og jeg må sige - jeg var lidt i tvivl om hvor jeg skulle lede. Syntes der var flere ansigter jeg kunne genkende, men jeg var lidt for "forsigtig" til at spørge efter dig.

Jeg syntes også det var en fantastisk dag, og jeg er sprunget direkte på sofaen med de nye strikkeprøver. :0)

Lis sagde ...

Det lyder som om I to har haft en super god dag i godt selskab og det kan man også se på billederne.

Kh. Lis

Merete sagde ...

wauw.... ren hygge lyder det til ;0)

Birgitte Graversen sagde ...

Det ser ud til, at jeg bare skal glæde mig til om 14 dage, når det bliver min tur ;o)

unikarina sagde ...

Det lyder som en rifgtig dejlig dag.
Jeg var desværre for sent ude - og var på venteliste.

Kirsten sagde ...

Hej Yt.
Ja sikke en dejlig dag, så vi var helt høje da vi kørte mod sjælland igen. Og nu har vi slet ikke tid at gå på arbejde , med alt det nye i bogen så super flot. god dag. Knus Kirsten

Tulle Momsemor sagde ...

Jeg har altid godt kunnet tænke mig sådan en tur, men tror jeg ville føle mig lidt for meget som en amatør.
Jeg er hverken hurtig på pindene eller super sej :)
Det ser både hyggeligt og inspirerende ud!

Kludemutter sagde ...

Der er plads til alle på sådan kurser ;)
vi skal jo alle lære noget nyt sådan en dag, og vi starter jo alle fra bunden. Lærene er flinke til at hjælp eller dem du sidder sammen med.
Så lad ikke det afholde dig fra at deltage en anden gang ,)

Yt

Jette sagde ...

Du har helt ret, det var en mega hyggelig dag, og vi får vist rigeligt at se til, alt den inspiration der kom ud af en enkelt dag, vi var godt trætte på vejen hjem.