mandag den 3. september 2012

Hvem har endeligt ?

Tegnet den her tegning ?
Spurgte Nanna.
Din far ??
Ja, det har han.
Hvem har endeligt arvet de evner ??
Jaaa, det ved jeg ikke rigtigt bliver mit svar.
Det er s.. da uretfærdigt, syntes Nanna.
Det kan jeg kun give hende ret i.
 
Den eneste jeg kan komme i tanke om skulle være min nevø.
 
 

 
Grunden til hun så tegningen er at vi igen
har et møbel der skal sælges stående i vores hjem ;)
Det har vi sådan set haft siden
min mor gik væk i oktober månede sidste år.
Det er skilt ad, som min far havde lavet det til.
Nu venter vi på at vi kan komme af med det.
Det er rigemeligt stort og der er ingen af os der har pladsen til det.


 
Der er en ganske special historie bag skabet.
Det er lavet af egetræ fra Sct. Michaelis kirke.
Kirken brænde i 1955,
og min far som er uddannet møbelsnedker fik
 dengang lov af præsten til ar få det egetræ der var tilbage.
Det er kopi af det andet skab det står i endten en kirke eller gods et sted.
Der er desværre ingen af os det kender den rigtige historie helt.

Så jeg tænker jeg vil fordi kirken
 eller bymuseumet og høre om de vil arve det.
 
Så Lars snart kan få en herre seng og tv op inde på hans værelse.
 
Kender du nogen der mangler sådan et skab,
kunne satens males.

1 kommentar:

Tulle Momsemor sagde ...

Der er intet så smukt som rigtig håndværk.
Min mand/kærestes bedstefar arbejdede også i træ og vi har nogle flotte stykker til at stå, men desværre falder sådan noget jo for tidens hånd og passer ikke altid ind - synd :)