mandag den 31. august 2015

Oxford

På vores Englands tur var vi også et par dage i Oxford.
Den første dag da vi ankom var det halv sent, og inden vi havde fundet vores hotel,
og en bus ind til centrum var butikkerne lukket.
Så vi gik en tur og kikke på byen.

Vi fandt en tur vi gerne ville på.
Så vi kunne høre mere om Oxford uni.



Denne herlige fætter var vores guide.
Han havde selv studerret på Oxford, derefet levet som boghandler i 6 år.
Nu var han guide og sikker noget mere ;)

Syntes han ligner en Harry potter figur.


Som i kan se regnede det noget lige den dag ;(
Så jeg havde kun taget det lille kamera med.
Det er nu ikke det samme.

Måske du kan kende denne spisesal,
fra Harry potter filmene.





Oxford bibliotek.


Pludselig stødte vi ind i et film hold.
De var ved at optage en Lewis film.








Døren op over er den mest fotograferet dør i Oxford.
Måske du kan se hvilken film den er fra ?

Nanna var ikke i tvivl.

Den er fra Narnia film.



Efter vores rund tur gik vi selv på opdagelse i byen.

Jeg havde selvfølgelg fundet en garn butik jeg gerne ville se.


Den ligge lidt for sig selv ned af en siddegade.
En rigtig fin lille butik.



De havde også lidt stof.


Se de fine gamle kufferter.
Så fint dekoreret.
De har heller ikke så maget garn på hylderne som vi er vant til i Danmark.


Lidt kom med hjem.

Dette indlæg er noget rodet,
da min computter ikke vil samarbejde.
Den er vist ved at være gamel og fyldt ;(






5 kommentarer:

Gitte sagde ...

Oxford ser godt nok dejlig ud. Der vil jeg også meget gerne hen.

Godt at de optager flere Lewis - en af mine favoritter.

Citronmoster sagde ...

Dejlige billeder, jeg får helt lyst til at tage afsked med det samme :)

Citronmoster sagde ...

Der skulle selvfølgelig stå AFSTED og ikke afsked :))

Annes indfald sagde ...

Tak for en spændende rundtur. Det er da et sted der oser af historie og traditioner.
Og så lige lidt filmstøv med på runden...
Lille interessant haberdashery (sjovt ord) du fandt ind i..

Uldbegavet sagde ...

Oxford er også på min ønskeliste over steder jeg gerne vil hen, nu endnu mere efter din fine præsentation.