fredag den 3. april 2009

Pakket ind

I en dyne af tågen, hvis jeg drejer hovedet
mod venstre ned mod vandet.
Kikker jeg derimod mod højre er det fineste solskind.
Det er da underligt.


Andreas kom hjem fra skole i Kolding,
der gik folk i kortebukser, og legede sommer.
Her har jeg min vinter jakke på,
for det er hunde koldt udefor.

Det er nu også lige meget, for her skal laves mad,
der kommer flere gæster til mad i aften.

Så nu vil jeg lette mig fra mit velfortjente hvil,
og gå ud i køkkenet igen.
Der skal pakkes nogle små kartofler ind i tyk sovs,
med pikantost og butterdej der kan holde på det hele.
Andreas ynglings kartofler.

1 kommentar:

Karin Grøn sagde ...

Jeg HADER havgus af et godt hjerte. I aftes skulle jeg hjem efter forestilling i Sæby og på de store veje gik det fint, men min makker skulle køres hjem og jeg måtte snige mig med 20 km i timen i mørke på små veje og være ved at køre i grøften 2 gange fordi der var så tåget. Øv- heldigvis skinner solen nu men jeg ved jo desværre godt at det bare giver mere havgus