fredag den 17. juli 2009

Tisset i sengen.

Her står man "tidligt" op en lørdag morgen.
Lars ligner mest af alt en der ville spørge om jeg har tisset i sengen.
Kikker på mig, kaster et blik over på uret.
Klokken er 8,15.
Det er altså tidligt, når man elsker sin seng om morgene, og ikke om aftenen.
Jeg kommer med en halv lunken "undskyldning " om det er varmt.
Det er ikke mig der er ved at blive gammel,
og både er blevet medlem af nat pissernes klub,
og den med ikke at kunne sove længe.
Nej, da.
Det var da kun noget der over gik mine gamle forældre.
Han så vist i ånden, at nu kunne han ikke nyde sin morgen te, og avis uden min kvæver.
Kender det godt, alene tid er guld og det har han ikke meget af,
så jeg går lige så stille ind i stuen med min kaffe og min bærbare.
Konstatere at syndefloden er trukket over andre dele af landet,
her regner det "bare".
Så nu har han drukket sin te og læst avisen,
for nu kommer han tøffende.
Nu vil han godt kvævre med mig.
God lørdag derude.

Ingen kommentarer: