tirsdag den 22. november 2011

Tanker igang ;)

I aftes var vi Lars og jeg til foredrag i Koldig.
Vi hørte om talente hvordan det opdages og hjælpes frem.
Hvordan og hvorfor nogle har det der skal til.
Det var spændene at hører de 3 meget forskellige mennesker.

Det har givet stof til efter tanke,
og det er jo ikke det værste at få med hjem. 

lars har tidligere været på et 2 dags coatingkursus
hos Arne Nielson,
hvor han var meget begejstret da han kom hjem.
Det forstår jeg nu godt hvorfor, ham gad jeg også godt
lærer noget af.
Lidt af Thomas Blachman gad jeg også god have i mig,
eller måske i virkelighedden bare slippe den smule galsskab
vi alle nok gemmer på løs.
Tænke mindre over hvad folk mener om en.
Ikke rette ind til højre, bare for fredens skyld.
Det kræver vist mod og en god portin selvtillid.
så jeg skulle nok starte hos Arne Nielsson ;)

Jeg hører sådan et foredrag på en helt anden måde,
end Lars, som jo skal bruge det i jobbet.
For han er den der skal finde talentet i sine ansatte.
Jeg hører det jeg selv kan bruge,
eller burde bruge.
Det giver nogle gode samtaler bagefter,
når vi ser det fra 2 vinkler.
Lars giver mig noget,
og jeg kan give Lars noget.

Se det er slet ikke så tosset ;))

2 kommentarer:

Fru Olsen sagde ...

Tænk hvilken kædereaktion de tre kapaciteter har sat i gang "bare" ved et foredrag. Hvad kan det så ikke blive til, hvis det ender med et kursus?!

Mette sagde ...

Det er faktisk ganske interessant, det med talenter - jeg er gymnasielærer (og slet ikke herinde på din blog i den forbindelse, men for at se strikkeopskrifter, men nu faldt jeg lige over dette) og vi har problemer på gymnasierne med den kvote på 95%, der skal igennem en ungdomsuddanllese- vi har jo simpelthen fået så mange ind, som reelt set ikke burde tage en gymnisial uddannelse, og pga dette taber vi faktisk mange af talenterne - vi har slet ikke tid eller resource til dem. SÅ SYNDT... men nu er vi da endelig begyndt at se ldit på det...

Ville da godt have været til det foredrag, men slet ikke lagt mærke til det - må holde mine ører åbne :)