tirsdag den 25. september 2012

På museum.

 
Så kom jeg/vi afsted til Blicheregnes museum.
Inger og jeg drog afsted, til det lille hyggelige museum,
vi blev modtaget af en meget venlig dame,
 der fortalte os om hvad vi kunne se på turen rundt.
 
Vi var nu primært kommet for at se på strikkeprøver ;)
 
Inden vi nåede ind i den sal,
kom vi forbi en udstillling med gamle strikke redskaber.
 
 
 
Der var og en lille udstilling med bindesjalet.
De var strikket i det mest lækre garn,
en super blød uld.
Måske man skulle have købt et kit ;))




 
Vidre inde i muset gemte sig så udstillingen med
 Britt-marie Christoffersson.





 
Det er vildt imponerende at se.
De er strikke så sirligt og på en lille pind.
Bluserne er meget tætte,
det er vi Danskere ikke vant til,
vi syntes de er mere lækre når de er mere løse i det.
 
Men hold da op alle de fine prøver.
Så klager vi når vi skal lave en 10+10 cm ;))
 
Den var den sidste mandag de havde åbent,
vi nåede det og det er jeg glad ved.
 
Nu er der åbent i weekenderne,
ellers sagde den søde dame at man godt
 kan lave en aftale om de åbner på en hverdag.
Så du kan godt nå det inu.
 
Du kan godt tage manden med en weekend,
der er også en sal med udstoppet fugle og rovdyr ;)
 
Samt noget om Steen Steensen Blicher ;))



13 kommentarer:

Tanja's Verden sagde ...

Mange tak for at du delte oplevelsen. Jeg vidste ikke at museet fandtes. Så det kan da være der skal planlægge en tur dertil :)

Kludemutter sagde ...

så lidt, Tanja.
Bestemt en tur værd.

Yt.

Fru Olsen sagde ...

Imponerende strikke"prøver".

Bedstemors Kram sagde ...

Hej Yt
Hold da op en udstilling.

Jeg har strikket sjalet engang, så du må gerne låne opskriften, bare sig til.

Knus Jo

Kludemutter sagde ...

Vi var også vildt imponeret,
Sikke en tålmodighed at have.

TakJo..
det vil jeg huske.

Yt

Marianne sagde ...

Hvor ser det spændende ud - kan godt forstå du er glad for at have set den fine udstilling:)

Ulla sagde ...

Det ser spændende ud. Hoooov der var da vist noget, der minder meget om en Camomille bare strikket 100 år før ;-)

Charlotte sagde ...

Jeg skal derhen det er sikkert, vi laver en familietur,for der er lidt for alle. (Mellemste datter har om St. Steensen Blicher i skolen nu:-)

Uldbegavet sagde ...

Hvor sjovt, det museum har jeg aldrig hørt om, men det lyder som om det er et besøg værd.

Risengaard sagde ...

Tak for en spændende tur, fine billeder du har lagt ind :-)
Knus

Tulle Momsemor sagde ...

Det må have været et stort arbejde at lave alle de strikkeprøver, men forhåbentlig også hyggeligt.
Blev I inspireret af det eller var det mere "bare" at se?

Karin Grøn sagde ...

Sikke en herlig oplevelse I har haft- det vil jeg lige overveje om jeg skal ned og se en tur.

Karin Grøn sagde ...

Sikke en herlig oplevelse I har haft- det vil jeg lige overveje om jeg skal ned og se en tur.