lørdag den 28. september 2013

Lørdag eftermiddag

Efter en lørdag i butikken,hvor vi lå vandret.
Dejligt med alle de glade kunder, der skal have strik til weekenden.

Er der lidt herhjemme der skal laves.
Der er lavet Mysli.
Uhmmm, det smager.
Dufter af jul gør det også ;))
Så nu kan vi spise Græsk yoghurt rørt med fløde og nøde mysli.



Imorgen skal vi til middag på Nyborg strand hos venner.
Så husbonden skulle have nye bukser, han er lidt lavbenet.
Så bukserne skal ligges op.
Det er også ordnet nu, 
så kan han godt blive færdig med at klippe
 hæk toppen så vi kan komme ud i det gode vejr.


Midt i tyverne var jeg skrædder og lager ansvarlig
 i en stor tøj butik i gågaden i Fredericia.
Der var rekorden 5 min. for at lægge et par bukser op,
det skulle gå tjep når kunden stod og skulle bruge dem helst dagen før ;))
Og lageret var fyld med kasser der skulle mærkes,
  priser der skulle regnes ud med rabatter og diverse ting der skulle tages højde for.

Den var den gang man var ung og kunne det hele.
Det var tider ;)

5 kommentarer:

Den gamle krage sagde ...

5 minutter til at lægge bukser op - den kan jeg ikke slå.
Her i huset må min (også noget lavbenede) mand jævnligt vente EVIGHEDER på at jeg tager mig sammen....

violykke sagde ...

Sådan ting kan også tage tid hos mig, mine børn har bukser der skal repareres og de har hængt mmmmmeget længe, øv at jeg ikke bare for det gjort ;0)

Angelikas quilts and knits sagde ...

Det kan jeg ikke klare. Hverken på 5 minutter eller fem timer :-) Men jeg er lynhurtig når det gælder om at gå ned i byen og ind til den flinke skrædder der ordner det for mig for en slik :-)

strikkeglade hilsner
Angelika

Kludemutter sagde ...

Det er heller ikke det fedeste job ;)
Her i Dk koster der rask væk over 100 kr.

Fru Knudsen sagde ...

Ja det var tider da man var ung, men man bliver jo ældre med tidenn