tirsdag den 21. april 2015

Ren op tur ;)

 Jeg er gift med en mand der elsker at finde nye veje.
Så tit og ofte får vi set noget andet end andre, eller det ender i en ren omvej.
Så på vores kort havde Lars da også spotte,
 en anden rute til det store torv hvor alt sker i medianen.
Den skulle selvfølelig prøves og den var fin.
Hvergang blev vi stoppet for det var altså ikke den vej man plejede at gå til torvet,
men den var nu mere hyggelig.

På den sidste dag have vi nogle timer inden vi blev kørt til lufthavnen,
og vi gik ned i byen for at finde noget at drikke.

Tidligere på uge havde jeg stået og kikket på denne maskine,
men blev ikke budt indefor.

Den blev jeg næste gang, der stod en kvinde og vinkede mig ind.
Det kunne jeg jo ikke sige nej til.
Hun viste stolt sit garn lager frem,
og jeg fik lov til at tage nogle billeder.


Længere henne af gaden fik jeg så øje på mere garn.
Stak hovedet ind og blev budt velkommen af en venlig ældre mand.
Det skulle vise sig at butikken/fabrikken gik flere meter bag ud.


Og som Lars tørt konstaterrede:
Der er alligevel nok mere garn på lager end I har i Garniture ;))


Øøø, ja.
Aldrig har jeg set så meget garn på en gang.
Der var ikke det sted det ikke lå.
Tænk om man skulle have kørt hjem ;OO



Uld og silke i lange baner.


Farvet med farver fra naturen, det er de meget stolte af og fortæller gerne om det.




Helt høje gik vi videre.

Nu havde mit øje jo fået øje for garn,
så jeg spotte lige en kvinde der sat på en skammel og hæklede.
Er den ikke fin.
Hvad tror du den skal bruges til ?

Den er såmænd til at sætte på håndtaget,
på en af deres blik tee kander så du ikke brænder fingerne når du skal hælde op.



Længere fremme lå en cafe hvor vi nær havde sat os.
heldigvis tage lars ikke lige det første og bedste sted,
det kunne jo være der gemte sig noget bedre henne om hjørnet.

Og sandelig om der ikke sad en flok kvinder og hæklede.
Det var altså underligt
her midt på markede i en bette caffe sad en flok kvinder fra flere lande og var på hækle kursus hos Ingrid Jansen der har http://woodwoolstool.blogspot.dk/

Ude midt på selv markede sat en indfødt kvinde,
 med hendes tørklæde over håret og bækket ansigte,
 og underviste nogle andre i at hækle en af de huer hun sad og solgte.


Jo der er garn overalt i verden,
det er bare lige med at se det.


6 kommentarer:

Else Marie sagde ...

Så spændende, hvornår skal vi derned?😉

Strikkeglæde sagde ...

Det var ad fantastisk at finde - en dejlig oplevelse!

Kludemutter sagde ...

Til oktober der er et nyt kursus 😊

Else Marie sagde ...

Tager du derned?

Gitte sagde ...

Efter den oplevelse kan din mand aldrig nogensinde påstå at du eller Garniture har meget garn :-)

Dejlige billeder og dejlige historier.

Kludemutter sagde ...

Tror det bliver ved drømmen, Else Marie.Hvis jeg kommer til penge og kan få fri så ja ;))
Der har du en rigtig god point, Gitte ;)