søndag den 6. februar 2011

Tips til Rom

Der venter en ferie lige om lidt.
Vi har været vidt omkring i vores planer,
London og Amsterdam var endeligt de 2 første stedder
vi havde i tankerne. London blev udelukket, der vil vi heller til når vejeret
et lunere engang. Amsterdam er delvis lukke ned i februar månede,
så den by står også på vente liste.

Nu er vi nået til Rom.

Har du gode tips til en ferie til Rom ??
Hotel, skal det værre i centrum, vi har kik på et udenfor byen.
Er der noget som vi absolut ikke må gå glip af ??

Kom endelig med nogle input.

12 kommentarer:

Annette's space sagde ...

Åhh ja....det har jeg. For eksempel vil jeg anbefale jer at leje en lejlighed. Jeg kan ikke lige nu huske navnet på udlejer da jeg var i Rom med min mor, men det vender jeg tilbage med.
I en lejlighed har i endvidere friheden til at lave nogle af måltiderne selv, og tro mig.....markederne og de forskellige charcuteributikker gør at man næsten ikke kan lade være.

I Rom skal i simpelthen se det hele, kort fortalt, men det kan lade sig gøre på en uges tid hvis det planlægges. Offentlig transport er billig og nem at finde ud af.

Og kors hvor bliver jeg lige nu misundelig på din udsigt til ferie i Bella Roma :-))

Annette's space sagde ...

PS: Vi boede simpelthen så centralt at ALT var indenfor gå-afstand. 5 minutter til den Spanske trappe, 10 minutter til Peterskirken og bussen lige neden for døren....
Centralt kan anbefales !!!!

Tine sagde ...

Jeg vil følge med her med interesse, da vi også planlægger en tur til Rom :-)
Dog først noget senere, men alligevel..

Kludemutter sagde ...

tusind tak for input, Annette ;)

Du er velkommen, Tina.

Yt

Anonym sagde ...

Hej
Hvis i er i Rom på en søndag, så gå op på Peterskirken på pladsen foran, kl. 12, der viser paven sig, hvor han slår et vindue op og holder en kort tale på 5 forskellige sprog.
Hvis man står på Peterspladsen og ser op mod kirken, så er det i højre side af pladsen det foregår.
alle mulige forskellige sprog høres på pladsen - det er en oplevelse ud over det sædvanlige. Svarer vel lidt til at man går ind og kigger på Amalienborg, og så kommer dronningen ud og vinker.
Mange hilsner og ønske om god tur
Karen.
P.S. Bo i Centrum. Man kan hvile sig på hotel midt på dagen og få noget ud af aftenen også.

Karin Grøn sagde ...

I skal afgjort bo i centrum og pas så på i trafikken. Vi har været i Rom for mange år siden og vi så alt det spændende inde i byen men gik også ture i dagslys i de gader, der lå inde bagved. Der opsuger man bare den italienske stemning.

Linda sagde ...

vi fandt en lejlighed via in-italia.dk
Boede i en lille billig lejlighed i universitetskvarteret, lavede selv mad og så på aftenlivet i den gade vi boede i. Der var fine beskrivelser af hvordan vi kom til seværdigheder, det tog mindre end et kvarter at gå til colosseum...
hyggeligt..

Kludemutter sagde ...

Skønt med jeres gode input ;)
En lejlighed i centrum er bestilt.

paven ham skal vi da se ;)

Yt.

Karin sagde ...

Så kører man hele den lange vej til Middelfart ;-) og hvem har så en fridag???? YT :-))
Fik dog god service alligevel ;-)

Piskeriset sagde ...

Bare I ikke er lige så uheldige som os, så går det nok. Vi var dernede i området tæt på i august måned (stor fejl) og havde en endagestur til Rom. Natten inden gik varmtvandsbeholderen i stykker, så den larmede, og vi fik ikke megen søvn, da vi skulle med bussen kl. 06.00. Jeg var sløj og havde feber, og der var 40 grader i Rom den dag. Desuden var vores guide en overeksalteret svensk dame, som drønede af sted, så jeg var lige ved at sætte mig midt på gaden efter et par timer og tude af træthed, frustration og feber.

Når det så er sagt, så er det en spændende by med mange seværdigheder, og jeg håber, jeg en dag kommer forbi igen - feberfri og uden for deres ferieperiode :-)

Rigtig god tur!

Emmy sagde ...

Det ser spændende ud. Camomille-sjalet er rigtig smukt. Glæder mig til at se det færdige resultat:)

Pia´s Hverdag sagde ...

Rigtig god ferie, snyd ikke jer selv for Colosseum, Forum Romanum, Appia Antica. Deres zoo or også et fint sted at tilbringe et par timer.

Der er dejlige markeder, men brug dem til frugt og mellemmåltider, og gå ud og spis, find de steder hvor romerne spiser, det er ikke dyrt og smager himmelsk. Men husk, du ser først romerne spise mellem otte og ni ...